2015-06, Onbeantwoorde vragen na een reanimatie
Geplaatst op: 11-06-2015
HART4ALL verbindt burgerhulpverleners met patiënt
Bij veel ongelukken weten EH’ers en burgerhulpverleners levens te redden door snel in te grijpen en te reanimeren.
Al snel is er een ambulance ter plaatse: de professionele hulpverlening neemt het over en vervoert de patiënt naar het ziekenhuis.
De EH’er of burgerhulpverlener blijft alleen achter, zonder te weten wat de afloop is. Hart4ALL is een initiatief waarbij burgerhulpverleners in contact kunnen komen met de patiënt of nabestaanden.
Mensen met elkaar verbinden en bij elkaar betrokken te laten zijn en blijven. Dat is waar Hart4ALL voor staat.
KIJK op de site www.hart4all.nl voor álle informatie.
Blijf niet met vragen zitten na een reanimatieuitvoering.
Dat geldt voor alle partijen!!
Hoe werkt Hart4ALL?
Via Hart4ALL krijgen burgerhulpverlener(s) antwoord op de vragen waar zij nu mee rond blijven lopen.
Hoe gaat het met de patiënt? Heeft de patiënt het gered?
Ambulances beschikken over een Hart4ALL-pakket, waarin 5 clickbandjes zitten met daarop een unieke code.
Bij een reanimatie of ernstig ongeval krijgt de patiënt zo’n clickbandje om pols of enkel geslagen en de overige bandjes worden uitgereikt aan de burgerhulpverlener(s).
Andere bandjes komen onder andere terecht bij (familie van) de patiënt.
Met de code op het bandje kunnen de burgerhulpverlener(s) en de patiënt of familiezich aanmelden.
Als zij aangeven contact te willen, maakt Hart4ALL een match.
De privacy gegevens van zowel patiënt als burgerhulpverlener blijven altijd gewaarborgd.
Bettina Heefer-Maas
Initiatiefnemer Hart4ALL